Prowadzący

Autorka projektu/prowadząca

Monika Marianowska

Jestem absolwentką Psychopedagogiki Kreatywności oraz studiów podyplomowych “Klasyczne i alternatywne formy wychowania przedszkolnego” na Akademii Pedagogiki Specjalnej, a także członkiem Polskiego Towarzystwa Carla Orffa.

Swój warsztat pedagogiczny doskonaliłam na szkoleniach z metodyki Carla Orffa Polskiego Towarzystwa Carla Orffa a także na wielu szkoleniach Polskiego Stowarzyszenia Pedagogów i Animatorów Klanza m.in: Aktywność muzyczno – ruchowa – na podstawie metody aktywnego słuchania muzyki według Batii Strauss, Taniec, ruch i przestrzeń w czterech porach roku – wykorzystanie przedmiotów codziennego użytku w kreatywnym tańcu podczas pracy z małym dzieckiem. Dodatkowo uczestniczyłam w różnych warsztatach rozszerzających mój zakres umiejętności pracy z dziećmi m.in: warsztaty bajkoterapeutyczne, ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne, programu wspierania twórczości dziecięcej „Odyseja Umysłu”.

Od dzieciństwa muzyka pełniła ważne miejsce w moim życiu. Już w wieku przedszkolnym tańczyłam i śpiewałam w ludowym zespole pieśni i tańca. Potem tańczyłam w formacji dziecięcej tańce latynoamerykańskie. W szkole podstawowej i liceum uczęszczałam do chóru, uczyłam się grać na gitarze, śpiewałam w zespole muzycznym, tworzyłam własne utwory. Na studiach moja praca magisterska dotyczyła percepcji muzyki u dzieci i młodzieży, zaś na studiach podyplomowych – aktywnego słuchania muzyki u przedszkolaków.

Pracowałam w żłobku i przedszkolu na stanowisku nauczyciela oraz wicedyrektora żłobka i przedszkola. Tworzyłam program autorski żłobka, uczestniczyłam w otwieraniu nowej placówki żłobkowej i przedszkolnej, pozyskiwaniu nowych klientów, rozmowach kwalifikacyjnych nowych nauczycieli. Wcześniej (na ostatnim roku studiów) prowadziłam zajęcia twórcze dla dzieci w wieku przedszkolnym, a także cykl zajęć ogólnorozwojowych dla małych dzieci (1-3 lata) oraz ich rodziców.

Jestem szczęśliwą i aktywną mamą dwójki synów. To właśnie bycie rodzicem sprawiło że postanowiłam stworzyć program zajęć muzyczno – twórczych MUZAKI.

W pracy z dziećmi staram się stwarzać swoim podopiecznym jak najlepsze warunki do harmonijnego, twórczego i naturalnego rozwoju. Wiem, że nauczyciel pełni ważną rolę w tym procesie. Musi być więc twórczą osobą i posiadać wyrazistą osobowość. Powinien mieć także słuch muzyczny, dobry głos, sprawne ciało. Aby zachęcić podopiecznych do muzycznej podróży oraz stworzyć niezwykły nastrój zajęć, prowadzący warsztaty będzie ubrany w oryginalny strój (rękodzieło).

Prowadząca zajęcia muzyczno – twórcze Muzaki

Matylda Przybylska

Jestem absolwentką studiów licencjackich z psychopedagogiki kreatywności. Obecnie jestem na ostatnim roku studiów magisterskich na kierunku edukacja zdalna i grafika komputerowa na Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie.

Poza działalnością w Muzajkowym świecie jestem trenerem efektywnej nauki i szybkiego czytania oraz trenerką akcji „Rowerowy Maj”. Ostatnie półtora roku pracowałam z przedszkolakami, prowadząc warsztaty dramowe oparte na bajkoterapii, arteterapii oraz terapii dźwiękiem, rozwijające inteligencję emocjonalną.

Doświadczenie w pracy z dziećmi i młodzieżą zdobywałam w pracy jako współorganizator obozów letnich i zimowych oraz wychowawca, nauczyciel języka angielskiego, animator czasu wolnego, instruktorka harcerska, wieloletnia drużynowa gromady zuchowej oraz prowadząc współautorskie warsztaty z rozwoju kreatywności dla dzieci z domu dziecka. Ukończyłam szkolenie „Help for kids – wsparcie dzieci w wieku przedszkolnym oraz wczesnoszkolnym z zaburzeniami zachowania w celu wyrównania ich szans edukacyjnych”

Muzyka od zawsze jest moją bliską towarzyszką. Jako uczennica szkoły podstawowej uprawiałam taniec towarzyski standardowy oraz latynoamerykański. W podstawówce i na studiach należałam do chóru. Przez całe gimnazjum uczęszczałam na kółko teatralne, gdzie miałam okazję wystąpić w wielu przedstawieniach, m.in. w dwóch musicalach – „Kopciuszek” oraz „Mamma Mia”. Obecnie nie wyobrażam sobie mojego codziennego życia bez muzyki – do każdego nastroju, sytuacji można znaleźć odpowiedni repertuar. 😉

Prywatnie jestem ciocią bratanicy Poli, która jest moim oczkiem w głowie oraz mamą nadpobudliwego psiaka, Rockiego.

W wolnym czasie uwielbiam podróżować, grać w gry planszowe oraz próbować nowych rzeczy.

Muzaki to dla mnie możliwość do stworzenia dzieciom przestrzeni na wszechstronny, twórczy rozwój z wykorzystaniem muzyki oraz przeróżnych instrumentów intuicyjnych. W tej krainie jednym ograniczeniem wydaje się być ludzka wyobraźnia!

Matylda - prowadząca zajęcia Muzaki

Prowadząca zajęcia muzyczno – twórcze Muzaki

Paulina Chętkiewicz-Owczarek

Jestem absolwentką Akademii Muzycznej w Łodzi na kierunku Kompozycja i Teoria muzyki w specjalności Rytmika. Moją pasją jest praca z dziećmi, dzielenie się z nimi swoją wiedzą i umiejętnościami oraz szerzenie radości jaką daje obcowanie z muzyką.

Swój warsztat pedagogiczny doskonaliłam uczestnicząc w szeregu kursów i szkoleń metodycznych organizowanych przez Centrum Edukacji Nauczycieli Szkół Artystycznych , Centrum Edukacji Artystycznej oraz Polskiego Towarzystwa Carla Orffa.

Doświadczenie w pracy z dziećmi zaczęłam zdobywać już na studiach, prowadząc zajęcia rytmiki i tańca w przedszkolu. Z zawodu i powołania jestem nauczycielką rytmiki i kształcenia słuchu w szkole muzycznej, pracuję tam zarówno z małymi jak i tymi nieco starszymi dziećmi.
Prywatnie jestem szczęśliwą żoną wyśmienitego pianisty oraz mamą dwójki wspaniałych dzieci , to dzięki nim poznałam Muzaka i zaraziłam się jego pozytywną energią. Chcę razem z nim zaprosić wszystkich do tej rytmicznej podróży, by zdobyć wszystkie muzyczne szczyty.

Prowadząca zajęcia muzyczno – twórcze Muzaki

Kinga Kasparek

Skończyłam studia licencjackie na kierunku psychopedagogika kreatywności oraz edukację artystyczną na Akademii Pedagogiki Specjalnej, tym samym zdobywając tytuł magistra sztuki.

Swoje doświadczenie w pracy z dziećmi i młodzieżą zbierałam jako wychowawczyni na obozach, animatorka prowadząca urodziny oraz instruktorka snowboardu. Skończyłam staż w Gruntowni – centrum dobrych szkoleń jako trenerka i współautorka scenariuszy z cyklu warsztatów “Z bajką w świat emocji”. Były to zajęcia dramowe oparte na bajkoterapii, arteterapii oraz terapii dźwiękiem. Realizowałam współautorskie warsztaty w domu dziecka z rozwoju kreatywności w wymiarze 40h. Ukończyłam staż w Fundacji Druga Strona Lustra, na którym przepracowałam 85h, m.in na warsztatach z dziećmi z Kliniki Psychiatrii Dzieci i Młodzieży w Instytucie Psychiatrii i Neurologii. Byłam wolontariuszką w Akademii Przyszłości gdzie moim zadaniem było zaszczepić w podopiecznym wiarę w siebie i swoje możliwości. Prowadziłam zajęcia dla dzieci z 3 klasy szkoły podstawowej z funkcjonowania w grupie, integracji oraz współpracy. Oprócz Muzaków pracuje również jako trenerka efektywnej nauki i szybkiego czytania w Europejskim Instytucie Edukacji Engram.

Jestem częstym bywalcem Trójmiasta – morze to moja ogromna miłość. Mam podejrzenia, że kiedyś byłam syrenką 🙂 Gdy nie przesypuje piasku między palcami, wchodzę na matę do jogi, albo zapinam uprząż i wspinam się w skałach.

Muzaki są tym czego potrzebują dzieci … i dorośli – przestrzenią na poza schematyczne, twórcze działanie. Te zajęcia to czas w którym rodzice mają możliwość przypomnieć sobie czasy gdy wyobraźnia była ich najlepszym przyjacielem, a dzieci – dzięki Muzakowi, zacieśniają tę więź.

Kinga - prowadząca zajęcia Muzaki